Frietkotmysteries

3 september 2007 at 8:32 pm Plaats een reactie

Zou het kunnen dat er binnen de frituurwereld verschillende opvattingen bestaan omtrent de plaats van de mayonaise? Ik ben het 22 jaar gewoon geweest dat mijn mayonaise ALTIJD op mijn frieten lag. Dit was dan ook de reden waarom ik frietjes van het frietkot zo lekker vond: tegen de tijd dat je thuis bent is de mayo al een beetje in de frieten getrokken en dat maakt ze onweerstaanbaar voor mij (anders ook, daar niet van).

Maar alas, dat blijkt niet overal zo vanzelfsprekend te zijn. Hier in Gent heb ik het al veel te vaak meegemaakt dat de mayonaise in een potje naast de frieten ligt. In … een … potje … naast (!) … de … frieten. Zeer raar, te meer omdat mijn hometown maar op 20 km hiervandaan ligt.

In een frituur met een naam die doet denken aan een kanon slagen ze er zelfs in om de mayonaise keer op keer in een potje te doen, zelfs wanneer ik expliciet vraag om ze OP de frieten te doen.

Nu dacht ik eens een frituur(*) gevonden te hebben die aan die zever niet meedoet, maar vandaag was het toch wel prijs zeker? Mayonaise in een potje naast de frieten. Tss…

(*) Ze ligt niet ver van een zwembad, op een plaats waar er al heel het jaar werken aan de gang zijn. Rara.

Entry filed under: gezaag.

Eerst opstaan, dan wakker worden Who reads this blog, anyway??

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

I'm del.icio.us

RSS

syndication Feed me
No Atom feed...

