Miniproject: automatisatie

11 augustus 2007 at 10:30 pm Plaats een reactie

Sinds een week hebben wij hier een nestje kittens. Onder het motto “meten is weten” wegen wij elke dag de kleintjes.

Aangezien ik nogal een grafiekjesman ben dacht ik: laten we dat eens grafisch voorstellen. En aangezien daar een heel tof programma voor bestaat (Gnuplot) en aangezien ik shellscripts in Linux vree wijs vind, dacht ik verder: laten we eens een scriptje schrijven dat, aan de hand van een aantal inputfiles, een reeks grafiekjes maakt en ze dan ook nog eens uploadt naar mijn webspace bij Telenet.

Zodoende was er weer een projectje geboren, waarvan u hier het eindresultaat kunt aanschouwen: gewicht van de kittens. Al wat ik moet doen is de gewichten invullen in een tekstbestand en daarna mijn scriptje, genaamd ‘plot’ (tsjah…), laten lopen.

Entry filed under: computer.

Namedropping Fototoestel kapot

Geef een reactie

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Meest recente berichten

I'm del.icio.us

RSS

syndication Feed me
No Atom feed...

